آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت دندان درد دارد؟ یک روش مدرن و پیشرفته جایگزینی دندانهای از دست رفته است که در آن یک پروتز شبیه به پیچ کوچک، طی یک عمل جراحی در داخل استخوان فک جایگذاری می شود و بعد از مدتی، روکش دندان بر روی آن متصل میشود. بنابراین کار گذاشتن دندان ایمپلنتی دو مرحله اصلی دارد. با این حال گاهی اوقات، هر دو مرحله طی یک روز انجام میشود که به آن ایمپلنت فوری میگویند.

ایمپلنت دندان یک روش مدرن و پیشرفته جایگزینی دندانهای از دست رفته است که در آن یک پروتز شبیه به پیچ کوچک، طی یک عمل جراحی در داخل استخوان فک جایگذاری میشود و بعد از مدتی، روکش دندان بر روی آن متصل میشود. بنابراین کار گذاشتن دندان ایمپلنتی دو مرحله اصلی دارد. با این حال گاهی اوقات، هر دو مرحله طی یک روز انجام میشود که به آن ایمپلنت فوری میگویند.

آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

عمل جراحی جایگذاری ایمپلنت، تحت بی حسی موضعی و یا گاهی بیهوشی انجام میشود. بنابراین درد خاصی احساس نمیکنید. فقط اگر تحت بی حسی باشد، لرزش دریل دندانپزشکی را حس میکنید و وارد آمدن فشار را نیز احتمالا تجربه میکنید اما درد ندارد. به طور کلی حس شما در حین درمان ایمپلنت دندان مشابه پر کردن دندان خواهد بود. پس از بی حس شدن، دندانپزشک فک را سوراخ میکند، ایمپلنت را داخل آن میگذارد و سپس لثه را روی آن یا دور آن کشیده و بخیه میزند. کل این فرایند حدود یک ساعت طول میکشد.

آیا پس از جراحی ایمپلنت درد خواهم داشت؟

پس از برطرف شدن تاثیر بی حسی، محل زخم درد خواهد داشت بنابراین دندانپزشک مسکن برایتان مینویسد تا پیش از شروع درد، مصرف را شروع کنید. درد پس از جراحی ایمپلنت دندان با مسکن های معمولی قابل کنترل است. با این حال در برخی افراد ممکن است نیاز به مسکن قوی تری باشد که دکتر باید برایتان تجویز کند.

بیشتر بخوانید در مورد:  بهترین متخصص ایمپلنت در الهیه _ دکتر عزیز گشاده رو

همچنین برای جلوگیری از درد گرفتن ناحیه عمل، توصیه میشود تا چند روز غذاهای نرم بخورید.

برای جلوگیری از عوارض و درد و ناراحتی پس از عمل، توصیه های زیر را رعایت کنید:

از استفاده از نی تا 24 ساعت پس از جراحی خودداری کنید.

تا دو یا سه روز ورم جزئی خواهید داشت.

روز پس از عمل، سه تا چهار مرتبه در روز باید دهان خود را با محلول آب و نمک ولرم شستشو دهید.

از مصرف نوشیدنی یا غذای داغ تا دو روز پس از عمل خودداری کنید.

تا دو روز فقط مایعات و محلول مصرف کنید و از خوردن غذاهای جامد پرهیز کنید.

حداقل تا دو هفته پس از جراحی سیگار نکشید.

خواندن این مقاله سودمند می باشد:  ایمپلنت دندان

توجه داشته باشید بهبودی برای هر کسی ممکن است تجربه متفاوتی باشد. اگر نگرانی یا سوالی دارید از دندانپزشک بپرسید. اگر چند روز پس از عمل دردتان بیشتر شد یا دردی که داشتید همچنان ادامه یافت، با مطب دندانپزشک تماس بگیرید.

فیلم – آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟